Soforpets

Fraktfritt över 1000 kr 30 dagars öppet köp Kort, Faktura & Swish

Köpvillkor

Priser:
Vid beställning från soforpets.se så är det de priser som står angivna som är gällande. Alla priser på soforpets.se är inklusive moms och anges i svenska kronor (SEK). Priserna som anges inkluderar inte fraktavgifter samt betalningsavgifter, utan dessa tillkommer i kassan/checkout.  Avgifter för frakt tillkommer på köpbelopp under 1000 kr samt tilläggsavgifter för varor som är skrymmande. Se mer information nedan. Vi reserverar oss för eventuella skriv och tryckfel.

Avtal om köp:
Soforpets.se ingår endast i avtal med personer som är juridiskt vuxna (fyllda 18år.) Genom att klicka på slutför köp så godkänner du våra köpvillkor. Om du väljer att betala med faktura (Billmate), så godkänner du Billmates villkor genom att fylla i dina uppgifter.

Soforpets.se förbehåller sig rätten att justera eventuella felaktigheter i pris pga. uppenbara skrivfel, leveranstid etc. i efterhand när din beställning hanteras manuellt av vår personal. 

Soforpets.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i våra villkor när som helst Alla ändringar som görs i villkoren kommer att synas här under våra köpvillkor. Ändringen börjar gälla när du accepterat våra köpvillkor och lägger order. Soforpets.se rekommenderar att du klickar här då och då för att hålla dig ajour med eventuella förändringar och uppdateringar.

Betalning:
Vi använder Billmate checkout som betallösning. När köpet görs (betalas) på distans är det ett distansköp men om varan betalas i butik är det inte ett distansköp. Vid köp av faktura görs en kreditprövning som innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Billmate checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du väljer enkelt den betalmetod som passar dig bäst.

Se Billmates konsumentinformation där du hittar info om de betalsätt som erbjuds. Bland annat faktura.

Vid fakturafrågor så ber vi dig kontakta Billmates kundtjänst på telefon eller mail.

Telefon: 040-30 35 00
Mail: support@billmate.se

Påminnelseavgift på 60kr samt dröjsmålsränta läggs på 5 dagar efter förfallodatum om man missat att betala sin faktura.

Förseningar:
Oförutsedda förseningar kan uppstå. Då kan leveranstiderna komma att förlängas. Skulle det uppkomma försening av din leverans eller att ett problem uppstår som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen. Till exempel att vår leverantörs åtagande till oss kan inte fullföljas. Då kommer soforpets.se´s  kundservice att meddela dig detta via e-post eller telefon. Om du inte är nöjd med nytt leveransdatum så har du som kund alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar genom att kontakta oss via epost eller telefon.

Skulle  väsentliga förseningar av vissa artiklar i ordern uppkomma kan vi komma att dela upp din beställning. Du betalar ingen ytterligare fraktavgift i dessa fall. 

Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta berör orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Transportrisker:
Soforpets.se och våra fraktleverantörer ansvarar för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Detta betyder att vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten.

Vid eventuell transportskada så ska en reklamation göras omgående. Det är väldigt viktigt vid mottagande av ordern att du inspekterar den ifall den har blivit transportskadad. Om du hämtar ut ditt paket från ett ombud så rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet och sedan kontaktar vår kundtjänst.

Du kan även göra en reklamation på Postnords hemsida 

Du ansvarar personligen för att returer till oss kommer fram hela. Du bör spara kvittot så att du kan styrka att varan skickats åter till oss samt att följa försändelsens retur.

Leverans & Frakt:
Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd pga. högt tryck hos fraktbolagen eller eventuella stop-dagar.

Vid adressändring, namnändring eller annan ändring på order som är skickad tillkommer en avgift om 299kr.

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den oftast inom 1-2 arbetsdagar.

Fraktbolagets leveranstid tillkommer sedan och beror på var i landet du bor.

Leverans utan kvittens:
Väljer du fraktalternativet Hempaket utan kvittens godkänner du också att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat av paketet. 

Har du portkod så måste du ange den i kassan så att fraktbolaget kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till soforpets.se

Leverans till ombud:
Ditt paket kommer att ligga kvar hos ombudet i 14 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 200 kr för outlöst paket. 

På soforpets.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan. 

PostNord

  • 1-3 vardagar
  • Leverans till din adress eller till valt ombud
  • Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o adress
  • Ordervärde 0-1000 kr = 59kr till ombud, 99kr för hemleverans
  • Ordervärde 1000+ kr = 0kr /Order
Din beställning skickas som paket utan kvittens eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek, innehåll och vilket alternativ du väljer i kassan. Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Airmee:

  • Sameday (hemleverans samma dag) vid beställning innan kl 12:00 på dagen i utvalda områden 49kr
  • Hemleverans 1-3 dagar Stockholm, Malmö och Göteborg 49kr
  • Ordervärde 1000+ kr = 0kr /Order
Hämta i butik:
När du lägger din order på hemsidan så kan du välja fraktalternativet ”hämta i butik Farsta” då tillkommer det ingen fraktavgift överhuvudtaget. Vi plockar din order och lägger undan den, sedan kommer du få ett bekräftelsemail från oss när du kan komma och hämta upp din order. Du ska kunna visa legitimation när du hämtar paketet. Tänk på att kontrollera dina uppgifter så att telefonnummer och e-postadress är aktuella.

Spåra paket:
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse. 

Fraktillägg:
Frakttillägg tillkommer då varan är skrymmande alternativt behöver skickas separat på egen pall.

Outlöst paket:
För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgift. Den avgiften ligger nu på 249kr

Byten:
På soforpets.se hanterar vi inga byten. Du som kund har 14 dagars returrätt. För att byta ut din vara mot en annan, returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

Du står själv för returfrakten och vi accepterar inte returer via postförskott. Du kan också returnera produkten direkt i butiken, om du tar med följesedeln eller fakturan.

Om du väljer att skicka tillbaka ditt paket till ett utlämningsställe kan soforpets.se inte hämta ut det.

Alla varor som skickas tillbaka till oss skall vara i ursprungsskick samt ha kvar alla etiketter och originalförpackning. Om varan eller förpackningen har förändrats från ursprungsskick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Återköp:
Soforpets.se följer distansavtalslagen som ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor, sedan har du som kund 14 dagar på dig att skicka tillbaka returen till oss efter utnyttjandet av ångerrätten. Detta gäller förutsatt att varan återsänds i oanvänt skick, du får självklart undersöka varan för att fastställa dess egenskaper och funktion. Varor som foder, godis, kosttillskott och liknande måste vara i obruten förpackning för att anses oanvänd samt produkter med försegling (teknisk
plombering) måste vara obruten. Vi kan tyvärr inte ta frysfoder i retur.

Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi har mottagit din retur. 

När du vill skicka en vara åter så ber vi dig att kontakta vår kundservice och meddela oss om att du vill nyttja ångerrätten, samt om du så önskar kan vi skicka en retursedel till dig via e-post och returfrakten kostar från 69 :- (vikt, storlek & om paketet är skrymmande). Du står själv för returfrakten och vi accepterar inte returer via postförskott samt vi kan inte hämta packet som har anlänt till ett ombud. Du kan också returnera produkten direkt i någon av våra butiker, om du tar med följesedeln eller fakturan. Använd dig av konsumentverkets standardblankett  när du när du skickar tillbaka varan så att vi kan behandla returen snabbare:

När du returnerar en vara står du för risken när varan skickas åter till oss. Tänk på att paketera in varan ordentligt så att den inte kan skadas under transporten.

Vi önskar att alla varor som skickas tillbaka till oss har kvar alla etiketter, originalförpackning samt manualer om dessa medföljer.

Om varan eller förpackningen har förändrats från ursprungsskick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Reklamationer:  
I Sverige så har kunder 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel alltså fel som tillkommit under produktionen av produkten.

Du som kund ska kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att felet upptäckts, en reklamation som görs inom två månader räknas inom skälig tid.

Kontakta då vår kundservice på : kundservice@soforpets.se

Tänk på att ha ditt ordernummer samt namn när du kontaktar vår kundservice, beskriv felet så utförligt som möjligt på produkten. Därefter skickar vi dig en retursedel. Vi står för fraktkostnaderna. Efter det att vi mottagit reklamationen kommer vi kontakta dig. 

Fabrikationsfel skall konstateras av soforpets.se eller vår underleverantör av produkten, varpå du erhåller fri reparation alternativt ny produkt eller pengarna tillbaka. Reklamationen gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv så som normalt slitage och handhavandefel.

Om du väljer att skicka tillbaka ditt paket till ett utlämningsställe kan soforpets.se inte hämta ut det.

Garanti och reklamation av hundleksak:
Soforpets.se har ingen garanti och ingen reklamation på tuggade hundleksaker.

Smakgaranti:
Precis som i butikerna har vi smakgaranti på våra foder till hund och katt även i webbshoppen! Är du inte nöjd med fodret återsänder du säcken med minst 80% av innehållet till oss inom 30 dagar från det att den mottogs.

För nyttjande av smakgarantier kontaktar du oss på kundtjanst@soforpets.se

Du står själv för returfrakten. Vi accepterar inte smakgarantier via postförskott. Du kan även nyttja smakgarantin i butikerna. Bara du tar med säcken enligt direktiven ovan samt följesedeln.

När du skickar tillbaka fodret är det viktigt att du bifogar dina kontaktuppgifter och beskriver att du vill nyttja smakgarantin samt att du gärna ska skicka med följesedeln som fanns med i din försändelse. Allt för en snabbare hantering.

Force Majeure:

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför soforpets.se`s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att soforpets.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Fel & Produktinformation:
Soforpets.se reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen. En del bilder garanterar inte produktens exakta utseende. Leverantörer kan ha angett fel produktinformation.

Soforpets.se reserverar sig även för slutförsäljning, lagerdifferenser, eventuella prisjusteringar samt ändringar av tekniska specifikationer samt eventuella tekniska problem på vår hemsida.

Soforpets.se förbehåller sig rätten att annullera felaktiga beställningar.

Copyright:
Allt innehåll på soforpets.se. bilder, logotyper, texter och grafik tillhör soforpets.se eller våra leverantörer. Dessa är skyddade enligt svenska och internationella upphovsrättslagar

Nyhetsbrev:
Genom att registrera dig som kund kommer du per automatisk att få ta del av soforpets.se nyhetsbrev med de senaste nyheterna och fina
erbjudanden

Önskar du avsluta prenumerationen på dessa gör du detta enkelt genom att följa länken i mailet.

Miljö:
För att minska vår miljöpåverkan använder vi oss så långt som möjligt av emballage och plast som vi själva mottagit från våra leverantörer

Cookies:

Soforpets.se använder sig av cookies på sin webbplats.

Vad är cookies?
En cookie är en liten datafil som lagras tillfälligt i din dator. Våra cookies innehåller inte personlig information, utan endast information om de varor du har i varukorgen.

Kan jag ta bort cookies?
Du kan ta bort dina cookies när du önskar.. Du kan även stänga av dina cookies via säkerhetsinställningar i din browser. Gå till dina inställningar i den browser du använder.